Vinařský festival v Paláci Pardubice

Spíše ze zvědavosti jsem navštívil vinařský festival, který se konal koncem května v Paláci Atrium v Pardubicích. Za 99,- Kč tu nabízeli skleničku, 13 ochutnávek vína a jednu sýrů. Nevím proč, ale moc jsem od toho předem nečekal. Musím uznat, že jsem se mýlil.
Stánky byly volně rozmístěné ve dvou patrech paláce, kde jinak probíhal normální provoz, což ale nijak nevadilo. Zpestřením bylo i moderování od herce Lukáše Langmajera, spojeného s úspěšnými filmovými Bobulemi. Byla tu zastoupena kvalitní vinařství, narazil jsem na řadu pěkných vín. Až na jeden jsem si u každého stánku něco zajímavého našel. Líbil se mi například Ryzlink rýnský 2013 v pozdním sběru ze Sedleckých vín, Veritas 2015 pozdní sběr od Ampelosu, Hibernal 2015 z Vinných sklepů Kutná Hora, Cuvée Thomas 2016 z Víno Hruška nebo Ryzlink rýnský z Ořechové hory z vinařství Kadrnka.
Mimořádně pěkný byl Rubinet 2016 z Vína Hradil Čejkovice s velmi intenzivními tóny čokolády a marcipánu. Nakonec ale největším překvapením byla dvě pro mě doposud neznámá vinařství. Skvělá bílá vína nabízelo vinařství Vican z Mikulova, kde zejména Ryzlink vlašský 2015 pozdní sběr z Ořechové hory představoval přesně to, co si pod moravským vlašákem představuji.
A asi ještě větším překvapením pak bylo vinařství Fasora a synové z Hovoran svými červenými víny. Jednak proto, že tu byly málo známé, případně u nás téměř nepěstované odrůdy, ale hlavně proto, že některá cuvée byly mimořádně povedená a blížila se kvalitním jižním vínům. Příkladem bylo Carmenere, Shiraz, Rösler nebo Cuvée Cabernet z Cabernetu Sauvignon, Cabernetu Franc, Cabernetu Mitos a Nitrie, obě v bariku. I když jsem původně plánoval jen osondovat, o co se jedná, a vůbec jsem nepočítal s nákupem vína, nakonec jsem neodolal a pár lahviček jsem si domů přece jen odnesl. Pokud by se to mělo za podobných podmínek opakovat, určitě bych šel znovu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy