Domácí ochutnávka Ryzlinku rýnského

Po čase se opět sešla naše partička milovníků vína, tentokrát u Jirky (jbes) ke slepé ochutnávce královské odrůdy - Ryzlinku rýnského. Jako obvykle přinesl každý účastník jednu láhev, ty byly ukryty do vkusných sáčků a pak jsme mohli chválit či hanět - v tom druhém případě nejlépe vlastní donesené víno, což se prostě stává. Vzorků bylo osm a byly relativně vyrovnané.
Riesling 2015 Qualitätswein - Steillage Mosel, SRN. Obsah alkoholu 11 %. Sytá zářivá zlatožlutá barva, viskozita nižší. Intenzivní, velmi příjemná, medově květinová vůně. Poměrně plné, jemně pikantní, v chuti grepy. Středně dlouhá dochuť. Ohodnotil jsem 7,5 body, u mě skončilo jako druhé, celkově zvítězilo.
Ryzlink rýnský 2015 jakostní odrůdové - Chateau Bzenec. Obsah alkoholu 11,5 %. Sytá zlatožlutá barva, viskozita vyšší. Velmi intenzivní vůně kandovaného ovoce, trochu i náznak vanilky a petroleje. V těle plné, chuť sladkého žlutého ovoce. Dochuť středně dlouhá až delší. Dal jsem mu horších 7,5 bodu, skončilo u mě i celkově čtvrté.
Ryzlink rýnský 2015 - Vinařství Hulata Němčičky. Světlejší zlatavá barva, viskozita střední. Ostřejší, ne zcela příjemná vůně nezralých angreštů a květin. V těle středně plné, angrešty i v ostřejší, trochu nahořklé chuti. Středně dlouhá dochuť. Dal jsem mu lepších 6 bodů, skončilo předposlední.
Ryzlink rýnský 2011 pozdní sběr - Víno Richard Hrušky. Obsah alkoholu 12 %. Zlatavá barva, viskozita střední. Velmi zvláštní vůně s tóny máty a lehkým náznakem ovoce. Středně plné tělo, jemně pikantní, ale už na sestupu. Středně dlouhá dochuť. Dostalo ode mě 6,5 bodu.
Riesling 2014 - Cave de Beblenheim, Alsace, Francie. Obsah alkoholu 12 %. Sytá zlatožlutá barva, viskozita střední. Středně intenzivní, sladká, špatně zařaditelná vůně s náznakem lípy. Plné, harmonické, spíše ovocné, s příjemnými kyselinkami a středně dlouhou dochutí. Dostalo lepších 7 bodů.
Ryzlink rýnský 2011 pozdní sběr - Víno Mikulov, Sommelier Club. Obsah alkoholu 11,5 %. Výrazná zářivá barva, vysoká viskozita. Jemná odrůdová vůně s tóny medu, ovoce a petroleje. Plnější tělo, olejovité, hutné. Velmi příjemná, hezky uhlazená chuť. Dochuť středně dlouhá. Ocenil jsem horšími 7,5 body. U mě i celkově skončilo třetí.
Ryzlink rýnský 2013 výběr z hroznů (Setkání legend) - Vinařství Novák Bořetice. Obsah alkoholu 12,5 %. Tmavší žlutá barva, velmi vysoká viskozita. Intenzivní, ale ne zcela příjemná ovocná vůně. V těle méně plné, v poněkud štiplavé chuti bylo ovoce, dochuť krátká. Dostalo 6 bodů.
Riesling 2011 - Domaine Achille Thirion Koenigsbourg, Alsace, Francie. Obsah alkoholu 12,5 %. Sytější tmavší zlatavá barva, vysoká viskozita. Příjemná odrůdová vůně ovoce a medu. V těle středně plné, harmonické, jemně nasládlé. Ode mě dostalo lepších 7,5 bodu. Zařadil jsem ho na první místo, celkově ale skončilo druhé.

Hezká akce s pěknými, byť ne zcela špičkovými víny. Nejlépe dopadly ryzlinky z Mosely a Alsaska.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy