Top 10 vín 2015

I tento rok zveřejňuji dvě desítky nejlepších vín, na která jsem v průběhu roku narazil. Zvlášť červená a bílá. V uplynulém roce jsem pil zřetelně více pěkných červených než bílých, na která jsem tak velké štěstí neměl a která mají oproti červeným v průměru zřetelně horší hodnocení. Uvedené přehledy nejsou seřazeny od nejlepšího, každé z nich se mi líbilo.
Červená vína
Fratava 2011 pozdní sběr - Lubomír Glos, Collegium Vinitorum, Moravská Nová Ves
Merlot 2011 Max Reserva - Errazuriz, Chile
Carmenere Single Vineyard 2011 Speciality - Errazuriz, Chile
Alibernet 2011 výber z hrozna Districtus Slovakia Controllatus - Chateau Topolčianky
Cuvée Filip 2009 moravské zemské víno - Vinařství Tichý Hrušky
Dunaj 2011 výběr z bobulí, barrique - Vinařství Tichý Hrušky
Rulandské modré 2011 - Vinařství Vajbar Bronislav, Rakvice
Nitra 2011 výběr z hroznů, barrique - Vinařství Tichý Hrušky
Dunaj 2012 výber z hrozna - Chateau Topolčianky
Machiavelli Brunello di Montalcino 2007 DOCG
Bílá vína
Ryzlink rýnský 2010 VOC - Waldberg Vrbovec
Rulandské bílé EGO No 75 2011 výběr z hroznů - Zámecké vinařství Bzenec
Rulandské šedé 2013 pozdní sběr - Nové vinařstvíDrnholec
Ryzlink rýnský 2011 pozdní sběr - Nové vinařství Drnholec
Rulerr 2012 zemské víno - Jaroslav Nešpor, Collegium Vinitorum, Moravská Nová Ves
Devín 2012 hrozienkový výber, víno s chráneným označením povodu - Karpatská perla
Rulandské šedé 2011 pozdní sběr - BM vinařství Jan Balga Tvrdonice
Solaris 2012 výběr z bobulí - Veritas Bošovice
Rinot 2012 výběr z bobulí - Marek Štýbl Velké Němčice
Rulandské šedé 2011 pozdní sběr - Oldřich Drápal
Jak je vidět, hodně mě zaujala vína Ing. Richarda Tichého z Hrušek, z odrůd mě tentokrát nejvíce oslovila slovenská novošlechtění Dunaj a Nitra.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy