Pinoty z Oregonu a jiné zajímavosti. 2. část.

Jak jsem slíbil, přiblížím v pokračování mého vyprávění postupně dvě oregonská vinařství z regionu Willamette Valley. Obě se nacházejí v jižní části oblasti, poblíž města Eugene.
Nejprve jsem navštívil vinařství Saginaw Vineyard. Velmi příjemná paní nám tam nabídla k přechutnání celý sortiment, aniž by předem něco požadovala zaplatit, i když se jaksi předpokládalo, že na závěr si něco koupíme.
Chardonnay 2014. Obsah alkoholu 13 %. Světlinká barva, nižší viskozita. Méně intenzivní, poněkud nevýrazná vůně s náznakem citrusů. V těle méně plné, svěží, v chuti též citrusy. Dochuť kratší. První vzorek mě příliš nezaujal, ohodnotil jsem lepšími 6 (75) body.
Pinot gris 2013. 14 % alkoholu. Zlatavá barva, viskozita vyšší. Ve vůni byl náznak jablka, bylo mírně zoxidované. V těle méně až středně plné, v chuti byly grepy a lehká, poněkud rušivá hořčinka. Dochuť kratší. Ani tentokrát se nejednalo o nic výjimečného, celkově zde byla posuzovaná bílá vína horší než červená. Ale já byl stejně zvědavější na červená. Dal jsem horších 6,5, (76) bodů.
Pinot noir 2011. Obsah alkoholu 12,9 %. Víno letos dostalo zlatou medaili na místním vinařském festivalu v Newportu. Barva měla malinové tóny, viskozita vysoká. Středně intenzivní jemná vůně s náznakem jahod, borůvek a dřeva. V těle středně plné, jemná pikantní ovocná chuť, lehce kořenité, se středně dlouhou dochutí. Ocenil jsem lepšími 7,5 (84) body.
Cabernet Sauvignon 2013. Obsah alkoholu 12,8 %. Rubínová barva, velmi vysoká viskozita. Středně intenzivní, poměrně typická vůně černého rybízu a šťávy z višní. V těle méně plné, v chuti příjemně pikantní, s kratší dochutí. Dal jsem mu lepších 7 (81) bodů.
Pinot noir rosé 2013, semi-sweet. Obsah alkoholu 13,5 %. Lososová barva, vysoká viskozita. Středně intenzivní vůně cukrové vaty a jahod. V těle středně plné, až hodně sladké, pro mě nepříliš zajímavé. Dostalo lepších 6 (75) bodů.
Riesling 2014, semi-sweet. Obsah alkoholu 13,3 %. Zlatavá barva, vysoká viskozita. Intenzivní, ale spíše nepříjemná vůně na pomezí zeleniny a ovoce. V chuti bylo lepší, celkem přijatelně sladkokyselé, se středně dlouhou dochutí. Dostalo lepších 6,5 (78) bodů.
Red Riesling, Raspberry 2014. 13 % alkoholu. Tak tohle vlastně ani ryzlink nebyl, v Evropě by se to tak asi jmenovat nemohlo, protože to bylo čistě z malin. Nicméně výsledek tohoto experimentu špatný nebyl. Vcelku podle očekávání to mělo barvu malinovky, viskozita vysoká. Silná vůně malin. Sice trochu sladší, ale zároveň poměrně svěží chuť, alkohol z toho nebyl moc cítit. Celkově pití asi spíše pro ženy, ale ani já s ním neměl problém. Dal jsem mu 7 (80) bodů.
Blacberry Wine. 11 % alkoholu. Tak toto borůvkové víno si nehrálo na ryzlink nebo něco podobného. Mělo rubínovou barvu a vysokou viskozitu. Ve vůni i chuti byly borůvky, bylo plné, ovocné, ale dost sladké. Dal jsem horších 7 (79) bodů.
Fireside, Blacberry Port. Dolihované borůvkové víno s 20 % alkoholu. Barva tmavého rubínu, velmi vysoká viskozita. Plné, překvapivě poměrně pikantní, s dlouhou dochutí. Dostalo lepších 7 (81) bodů.
Na závěr jsme si ještě poseděli nad lahvinkou Pinotu noir, něco nakoupili domů a odjížděli domů spokojeni.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy