Ochutnávka vín z odrůdy Rulandské šedé

V červnu se naše malá společnost přátel vína sešla v Čeperce u Jirky (jbes) nad Rulandským šedým. Jako obvykle jsme donesli po lahvičce na osobu a něco dobrého na zakousnutí. Bylo nás osm, koštovaných vzorků bylo ale nakonec devět. Docela se nám zalíbil systém slepé degustace a použili jsme ho i tentokrát. Nejprve jsme ochutnali ze všech lahví, po každém vzorku se všichni vyjádřili slovně i víno obodovali podle desetibodové stupnice. Po celé sérii se vše sečetlo a zjistili jsme, jak který vzorek dopadl. Teprve poté byla vína odhalena a v druhém kole si již každý ochutnával podle vlastního vkusu.
Rulandské šedé 2011 pozdní sběr - BM vinařství Jan Balga Tvrdonice. Vinařská obec Mikulov, viniční trať Šibeniční vrch. Obsah alkoholu 12,5 %, cukernatost při sběru 22,8 ° NM. Sytější zlatavá barva, vysoká viskozita. Středně intenzivní, velmi příjemná vůně proslazených pomerančů + náznak květin. Plné tělo, hodně olejovité, příjemně nasládlé, uhlazené. Dochuť středně dlouhá až delší. Dal jsem mu 8 bodů, jak u mě, tak i celkově zvítězilo.
Rulandské šedé 2014 moravské zemské víno - Víno Hruška. Obsah alkoholu 12 %. Zlatavá barva, vysoká viskozita. Intenzivnější těžká příjemná vůně sladkých žlutých jablek, citrusů a bylin. V těle méně až středně plné, v chuti grepy, lehká hořčinka. Středně dlouhá dochuť. Dal jsem mu horších 7 bodů, u mě bylo šesté, celkově sedmé.
Rulandské šedé 2014 akostné víno, D.S.C. - Víno Nitra. Obsah alkoholu 12 %. Sytější zlatavá barva, vysoká viskozita. Méně intenzivní, sice zajímavá, ale spíše nezařaditelná vůně s náznakem citrusů, sladkého pečiva a vanilky. V těle středně plné, hodně olejovité, velmi uhlazené, s příjemnou kyselinkou, citrusy v chuti, se středně dlouhou dochutí. Dal jsem horších 7,5. U mě skončilo druhé, celkově třetí.
Rulandské šedé 2010 zemské víno - Josef Valihrach Krumvíř. Zlatavá barva nízká viskozita. Méně až středně intenzivní vůně sladkých citrusů a přezrálých hroznů, pro mě nepříliš lákavá. V těle méně až středně plné, v chuti poněkud nahořklé, nijak zvlášť příjemné. Kratší až středně dlouhá dochuť. Dal jsem 6,5 bodu, u mě skončilo na sedmém, celkově na pátém místě.
Rulandské šedé 2012 pozdní sběr - Oldřich Drápal. Vinařská obec Velké Pavlovice, viniční trať Nadzahrady. Obsah alkoholu 12,5 %. Zlatavá barva, lehké perlení ve vzhledu, viskozita nízká. Méně až středně intenzivní sladká vůně žlutých melounů a hrušek, i v chuti bylo lehké perlení. Hodně svěží, nepříliš složité víno, na delší pití. V chuti sladké citrusy a náznak pečiva. Kratší až střední dochuť. Dal jsem 7 bodů, u mě skončilo čtvrté, celkově až šesté.
Rulandské šedé 2014 pozdní sběr - Ludwig, Archivní sklep. Vinařská obec Dolní Pole, viniční trať Staré. Obsah alkoholu 11,5 %. Zlatavá barva, nižší až střední viskozita. Těžší, celkem příjemně působící, ale absolutně nezařaditelná vůně s náznakem jablek. V těle středně plné, na jazyku dost štiplavé, zoxidované, nezajímavá chuť, ostřejší hořčinka. Dochuť kratší. Dal jsem horších 6 bodů, tohle víno se shodně nelíbilo mě ani ostatním a skončilo osmé.
Rulandské šedé 2014 - Vinařství Buchta Zaječí. Světlejší zlatavá barva, viskozita spíše nízká. Středně intenzivní odrůdová vůně s tóny sladkých citrusů, pečiva a hrušek. Plné tělo, v chuti velmi příjemné, uhlazené. Byl tu med a citrusy. Dochuť kratší. Dostalo ode mě lepších 7 bodů a třetí pořadí, celkově skončilo druhé.
Rulandské šedé 2014 pozdní sběr - Pískovcový sklep Zaječí. Toto víno bohužel kvasilo, bylo zjevně vadné a nepil jsem ho. Pochopitelně skončilo bez bodového ohodnocení jako poslední a proto se následně na stole objevilo jako náhradní víno deváté.
Pinot grigio delle Venezie 2011 IGT, Furlan, Itálie. Obsah alkoholu 12 %. Výrazná ostřejší zlatavá barva, viskozita střední. Méně intenzivní nasládlá těžší vůně citrusů. V těle středně plné, příjemné, s lehkou hořčinkou, která ale nerušila, v chuti opět citrusy. Dochuť kratší až střední. Dostalo 7 bodů, u mě bylo páté, celkově čtvrté.
Až na dvě nebo tři výjimky se nám tentokrát sešla poměrně pěkná vína, posezení se vydařilo a už chystáme další podobnou akci,

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy