Mělnické vinobraní

Poslední zářijový víkend zažil Mělník opravdu velkou akci. Tři hudební scény, kolotoče, spousta stánků se vším možným a samozřejmě také hodně vína. Za zvýhodněné vstupné se dal navštívit také zámek, který Lobkowitzové velmi pěkně zrekonstruovali a zaplnili zajímavými sbírkami. Stojí za návštěvu. Od zámku je krásný výhled na okolí a také na svahy s vinnou révou pod ním. Dalo se navštívit i podzemí města s mimořádně velkou historickou studnou, prohlédl jsem si i malou výstavu, která zachycovala vývoj kalamáře - typické láhve mělnické Ludmily.
Centrem dění bylo hlavní náměstí, kde byla největší hudební vystoupení, která ale byla snad až moc hlučná pro ty, kteří třeba měli zájem i o něco jiného. Stánky tu byly hodně o víně a jídle. Dala se ochutnat vína místní, což bylo samozřejmě pro mě hodně zajímavé a ochutnal jsem jich hodně. Mezi víny z Čech se našly i některé zajímavůstky, jako např. Rubinet. Ten už byl ale z Velkých Žernosek. Celkový dojem však byl poněkud rozpačitý. Přece jen v porovnání s Moravou tu asi to sluníčko trochu chybí. Vína mi přišla méně plná, většinou jim k dokonalosti něco chybělo. Když už se mi nějaké líbilo více, neseděl mi úplně poměr kvalita/cena. Nakonec jsem proti vlastnímu očekávání žádné nekoupil. Dala se tu ochutnat i vína odjinud, včetně ciziny. Jen něco málo jsem okoštoval u stánku KASSIMEXU, kde nabízejí opravdu skvělá rumunská vína, ta jsem ale přechutnal dost podrobně nedávno na pardubickém zámku. O to více mě však zaujal stánek s kanadskými víny. Ta u nás moc k vidění nejsou, i když mají dobrou pověst. Sám jsem je předtím ještě nepil. Vína byla velmi pěkná, narazil jsem i na neobvyklou odrůdu Baco noir, nezklamala ani pověstná kanadská ledová vína. Vedle toho tu nabízeli i pěkná vína z JAR, trochu připomínající jihofrancouzská. Tady jsem i něco nakoupil, i když mi ceny přišly hodně vysoké a nejsem si úplně jistý, jestli si jejich prodejce najde dostatečně širokou klientelu.
Ač mě mělnická vína úplně nenadchla, celkový dojem tentokrát dost vylepšily památky, skvěle se vydařilo i počasí, jsem rád, že jsem Mělník navštívil.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy