Košt v Chrlicích



12. března jsem se byl podívat na jubilejní XX.výstavu vín v Chrlicích, pořádanou zdejším Vinařským spolkem. Obec Chrlice je součástí Brna a má asi 3 500 obyvatel. Že se tu víno zřejmě pěstuje již velmi dlouho, to dokládají vinařské nože a hrozen ve znaku. V současnosti je tu 40 ha vinic v tratích Vinohrady, Kopec, Krajina a Kociánky. Spadají do podoblasti velkopavlovické. Výstavě pro veřejnost předcházela o týden dříve soutěžní část, ve které byla vína hodnocena dvacetibodovou stupnicí. Čtyři nejlepší získala shodně po 19,3 bodu. Na přehlídce bylo možno ve dvou sálech zdejší restaurace U Bindrů ochutnat 477 vzorků, z toho 306 bílých. Takové množství jsem samozřejmě vyzkoušet nezvládl, mohl jsem se ale orientovat podle přehledného katalogu. I tak jsem ale okoštoval sotva desetinu vystaveného. Nejvíce vín pocházelo od vinařů z blízkého okolí, byla tu ale zastoupena i známější vinařství jako např. Vinné sklepy Lechovice, MITOMA Vrbice nebo Jedlička a Novák Bořetice.


Z bílých vín mě nejvíce zaujaly tyto vzorky:
Sauvignon 2008 pozdní sběr - Drásal Jiří Holásky (19,1 b.)
Sauvignon 2010 pozdní sběr - Vinice Hnánice Brno (19,2 b.)
Rulandské bílé 2009 výběr z hroznů - Mgr. Kaplan Jan Chrlice (19,3 b., nejlepší ročníkové bílé)
Chardonnay + Rulandské bílé 2009 pozdní sběr, barrique - Jedlička a Novák Bořetice (18,7 b.)
Ryzlink rýnský 2008 pozdní sběr - Kořínek Jan Chrlice (18,9 b.)
Sylvánské zelené 2009 jakostní odrůdové - Vinařství Žůrek Žeravice (18,8 b.)


Z červených u mě bodovalo:
Cuvée Kácary 2009 pozdní sběr - Jedlička a Novák Bořetice (18,8 b.)
Frankovka 2008 pozdní sběr - Mgr. Křížová Eliška Viničné Šumice (19,3 b., nejlepší ročníkové červené)
Alibernet 2009 pozdní sběr - MITOMA Vrbice (18,8 b.)
Cabernet Sauvignon 2003 - Bartl Pavel Blučina (18,9 b.)
Dornfelder 2008 pozdní sběr - ZEA Hostěradice (18,9 b.)
Rulandské modré 2010 jakostní odrůdové - Lacka Josef a Petr Chrlice (19,3 b.)


V obou sálech bylo pořádně plno a obsluhující měli plné ruce práce. Dobrou náladu a atmosféru celé akce dotvářela i cimbálovka Mládí z Čejče. Celkově mi ani nepřišlo, že jsem na dohled velkého města, vlastně už v Brně. Spíš to mělo charakter povedeného venkovského koštu. Neměl jsem bohužel tolik času, abych tam pobyl déle, i tak jsem odcházel velmi spokojený.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy