Ochutnávka vinařství Velkobílovická vína



18.2. se v příjemném prostředí nedávno otevřené kavárny v Přelouči konala ochutnávka vinařství Velkobílovická vína. Jedná se o poměrně novou firmu, která svých 16 ha vinic vysadila v roce 2004 krátce před vstupem do EU. Pěstují 16 odrůd révy, po osmi bílých i červených a využívají nejmodernější technologie zpracování. Vinice mají na třech tratích: Slovenské a Sahary v Moravském Žižkově a Nová Hora ve Velkých Bílovicích. Internetové stránky vinařství jsou sice celkem pěkně zpracované, nepovedlo se mi ale zjistit to podstatné - kolik jednotlivé lahve stojí. Tedy kromě toho, že k cenám se připočítává poštovné a balné.
Některá jejich vína jsem již poznal na Pardubickém festivalu vína a docela se mi líbila, zejména jakostní barikový
Dornfelder 2006. Ochutnávku v Přelouči pořádala místní vinotéka Dobré víno Cestrovi a ochutnali jsme 11 vzorků, z toho 4 červené. Trochu chyběl zástupce vinařství, který se omluvil z nějakých rodinných důvodů, povídání o vínech si vzal na starost majitel vinotéky pan Cestr.


Müller Thurgau 2009 jakostní odrůdové. Obsah alkoholu 12 %, 4 g zbytkového cukru, 5 g kyselin. Velmi světlá barva s lehkým nazelenalým nádechem, nízká viskozita. Jemná muškátová vůně, v těle středně plné. Lehké, svěží, mírně kořenité víno s kratší až středně dlouhou dochutí. Na úvod docela pěkná milerka s velmi příznivým poměrem mezi kvalitou a cenou. Ocenil jsem ji na 6,5 bodu z deseti možných.

Veltlínské zelené 2009 jakostní odrůdové. Obsah alkoholu 12,5 %, 6,8 g zbytkového cukru, 6,5 g kyselin. Světlá barva s lehkým zelenkavým nádechem, střední viskozita. Dosti intenzivní sladká květinová vůně. V těle trochu tenčí, chuť mi přišla poměrně málo výrazná a docela sladká. Kratší dochuť. Lepších 6 bodů.

Tramín červený 2008 pozdní sběr, polosuché. Obsah alkoholu 12 %. Barva světle zlatavá, lehké perlení ve vzhledu, viskozita vysoká. Vůně intenzivní, hodně sladká, přitom ale až příliš ostrá, kořenitá, rozinky. Tělo spíše tenčí, chuť hodně kořenitá, dochuť kratší. Toto víno mě zaujalo asi nejméně, dávám mu 6 bodů.

Pálava 2008 výběr z hroznů, polosladké. Obsah alkoholu 14 %, 13,9 g cukru, 6,3 g kyselin. Barva světle zlatavá, viskozita vyšší. Vůně překvapivě slabší, vystupoval jen alkohol. V těle plnější, chuť hodně kořenitá, v delší dochuti nepatrná hořčinka. Dostalo trochu horších 7 bodů.

Rulandské šedé 2009 výběr z hroznů. Obsah alkoholu 14 %, 25,8 g zbytkového cukru, 5,6 g kyselin. Barva světle zlatavá s nepatrným nádechem do zelena, což mě u této odrůdy trochu překvapilo. Viskozita vyšší. Vůně intenzivnější, sladká, květiny, seno, med. V těle plnější, chuť harmonická, jemně kořenitá. Většina hostů toto víno na konci večera ocenila jako nejlepší. I mě se dost líbilo, ale mělo trochu kratší dochuť. Dal jsem mu 7,5 bodu.

Sauvignon 2009 pozdní sběr. Obsah alkoholu 13 %, 35 g zbytkového cukru, 6 g kyselin. Zlatavá barva, vysoká viskozita. Sladká, velmi intenzivní, poměrně typická vůně černého rybízu, černého bezu a hluchavky. Tělo středně plné. Chuť jemná, přitom pikantní, harmonická, s dominujícím černým rybízem. Dochuť středně dlouhá. Pro mě ještě o něco lepší něž víno předchozí, ale zůstávám u 7,5 bodu.

Muškát moravský 2009 pozdní sběr. Obsah alkoholu 12 %, 20 g zbytkového cukru, 6 g kyselin. Barva velmi světlá, viskozita vysoká. Nesmírně intenzivní vůně, skoro jako nějaký parfém, lilie, oříšek. Tělo středně plné, jemně kořenitá harmonická chuť. Dochuť středně dlouhá. Tohle víno u mě vyhrálo, dal jsem 8 bodů.

Svatovavřinecké 2007 jakostní odrůdové. Obsah alkoholu 12 %, 1,6 g zbytkového cukru, 5,6 g kyselin. Tmavá barva na pomezí rubínu a granátu, viskozita vyšší. Hodně intenzivní a těžká vůně, fialky. Tělo by mohlo být plnější, ani chuť mě příliš nezaujala. Dochuť kratší až střední. Ještě 6,5 bodu.

Cabernet Moravia 2007 jakostní odrůdové. Obsah alkoholu 12,5 %, 1,1 g zbytkového cukru, 4,8 g kyselin. Barva granátová, viskozita vyšší. Méně intenzivní těžší ovocná vůně, višně. V těle sice méně plné, chuť ale příjemná, pikantní, celkově dobře pitelné. Dochuť střední až delší. Ocenil jsem 7 body.

Rulandské modré 2007 pozdní sběr. Obsah alkoholu 12,5 %, 1,9 g zbytkového cukru, 5,2 g kyselin. Barva granátová s rezavými menisky, viskozita vyšší. Vůně méně intenzivní, jemná, jahody, černý rybíz, ale i lak. V těle plnější, chuť harmonická, velmi příjemná, lehce pikantní. Středně dlouhá dochuť. Opět 7 bodů.

Cabernet Sauvignon 2009 výběr z hroznů, barrique. Zrálo 6 měsíců ve francouzských barikových sudech. Obsah alkoholu 14 %. Barva velmi tmavá , neprůhledná, do fialova. Viskozita vyšší. Intenzivnější, hodně těžká vůně marmelády, kouře a květin. V těle hodně plné. Přišlo mi skoro až příliš těžké. Dochuť dlouhá. Lepších 7 bodů.


Vína se mi líbila, byla profesionálně zpracovaná, ani jedno nebylo špatné, přesto mi u nich trochu něco chybělo.
Asi nějaký ten faktor X. To ale neznamená, že bych je nemohl doporučit, nějaké sáhnutí úplně vedle asi u tohoto vinařství nehrozí. A ještě cenová hladina. Na ochutnávce se ceny pohybovaly od 100,- u prvního vzorku po 290,- u posledního. Celkově se jednalo o podařený příjemný večer.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy