Znovín, Springer, Ampelos a Hort








hort


























































           Květen byl ve znamení několika známých moravských vinařství. Polovina z šestice vín byla ze Znovína, který jen opravdu málokdy zklame.

Svatovavřinecké 2007 odrůdové jakostní - Znovín Znojmo. Vinařská obec Hostěradice, viniční trať Volné pole. Zelená láhev typu Bordo byla uzavřena korkem dlouhým 40 mm (plátek - drť - plátek). Tradičně dobře zpracovaná zadní etiketa, poskytující prakticky všechny potřebné informace včetně doporučeného snoubení s jídlem. Překvapila mě doporučená archivace 7-11 let. Víno bylo vyrobené z hroznů z velmi starých keřů. Obsah alkoholu 12 %, 4,5 g zbytkového cukru, 4,9 g kyselin. Popis vína poměrně dost věrně odpovídal tomu, co jsem v něm opravdu našel. Barva tmavého granátu, vyšší viskozita. Výraznější vůně, v níž dominují višně v čokoládě a povidla. V chuti zřetelnější, ale příjemné kyseliny a hezky uhlazené třísloviny. Opět v ní převládají višně. Víno spíše lehčí se středně dlouhou dochutí. Pěkné jakostní víno, dávám 7 bodů z deseti možných.
spring

Svatovavřinecké 2005 známkové jakostní - Stapleton & Springer Bořetice. Obsah alkoholu 13 %. Zelená Bordo láhev uzavřená korkem dlouhým 38 mm, který byl více než do poloviny prosáklý. To nevypadalo moc dobře, bohužel první dojem byl správný. Tmavofialová barva, kalná, bez jiskry. Divná nepříjemná "vůně", chuť ale ještě horší. Nesířené a nefiltrované víno už to mělo jasně za sebou. Ani pokus se svařákem nevyšel, putovalo do výlevky, 2,5 bodu.

Ryzlink rýnský 2008 jakostní odrůdové - Znovín Znojmo. Vinařská obec Hostěradice, viniční trať Volné pole. Zelená Bordo láhev byla uzavřena korkem dlouhým 42 mm (plátek - drť - plátek). Obsah alkoholu 12 %. Doporučená archivace 6-8 let. 5,9 g zbytkového cukru, 7 g kyselin, 25,3 g bezcukerného extraktu. Velmi světlá barva s lehkým nádechem do zelena, nízká viskozita, ve vzhledu lehké perlení. Vůně velmi lehká, ovocná, nějaké zelené ovoce a náznak banánu. V ovocné chuti zelená jablka a pro mě až moc výrazné kyseliny. Dochuť kratší. Moc mě neoslovilo, 6 bodů.

Sauvignon 2008 VOC Znojmo - Víno Hort, polosladké. Vinařská obec Dobšice, viniční trať U hájku. 19,7 g zbytkového cukru, 8,2 g kyselin. Zelená Bordo láhev byla uzavřena korkem dlouhým 45 mm. Světlejší zlatavá barva, viskozita střední. Intenzivnější vůně černého rybízu a angreštu. V těle středně plné. Sice sladší, ale zároveň dostatečně svěží. Středně dlouhá dochuť. Dostalo 8 bodů.

Modrý Portugal 2009 odrůdové jakostní - Znovín Znojmo. Vinařská obec Vrbovec, viniční trať Walberk. Zelená Bordo láhev byla uzavřená korkem dlouhým 40 mm. 3 g zbytkového cukru, 5 g kyselin, 26,4g bezcukerný extrakt. Doporučená archivace 5-7 let. Barva světlého rubínu, nižší viskozita. Slabá, málo výrazná ovocná vůně. V chuti až příliš jemné, chyběly mi třísloviny, v těle méně plné, dochuť kratší, dal jsem 6,5 bodu.

kor

Veritas 2007 pozdní sběr - Ampelos, Šlechtitelská stanice Znojmo. Vinařská obec Vrbovec, viniční trať Nad Sklepy. 2,1 g zbytkového cukru, 6 g kyselin a 19,3 g bezcukerného extraktu. Zelená Bordo láhev uzavřená korkem 38 mm dlouhým. Odrůda byla vyšlechtěna ve znojemské šlechtitelské stanici křížením Ryzlinku červeného a Bouvierova hroznu. Do Státní odrůdové knihy byla zapsána v roce 2001. Zlatavá barva s odlesky do zelena. Nižší viskozita. Jemná, spíše neutrální vůně. Chuť svěží, čistá, harmonická, tělo méně plné. Dochuť kratší až střední. Láhev jsem koupil kvůli odrůdě, kterou jsem zatím neměl možnost ochutnat. Víno to sice nebylo špatné, ale spíše skromnější, na běžné pití. I tentokrát jsem dal 6,5 bodu.

            Znovínská vína znám spíše v podobě těch přívlastkových, tentokrát jsem se ale podíval na samé "jakostky". Zatímco Svatovavřinecké bylo pěkné, poněkud mě zklamal Ryzlink rýnský, který jinak patří mezi mé oblíbené odrůdy. Hortův Sauvignon jsem už pil vícekrát a stále se mi líbí. Veritas představovala spíše takovou zajímavůstku, zpestření, od kterého jsem po pravdě ani sám nějaké velké zázraky nečekal. Největším zklamáním pak bylo rozkvašené Springerovo Svatovavřinecké.
amp

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy