Bílá z Moravy, zahraniční červená






Když už ty šílené mrazy konečně začaly polevovat, ochutnal jsem postupně pár moravských i zahraničních vín. Až na moc pěknou rulandu od Michlovského jsem se tentokrát do moravských úplně netrefil.
Ryzlink vlašský 2006 pozdní sběr - Vinařství Volařík Mikulov. Vinařská obec Dolní Dunajovice, trať Plotny. Štíhlá láhev z průzračného skla. Obsah alkoholu 12,5 %. Světlá zlatavá barva, nižší viskozita. Méně intenzivní vůně, spíše neutrální s náznakem kandovaného ovoce. V těle středně plné, chuť ovocná, dochuť kratší. RV 2008 PS od Volaříka je v letošním Salonu vín, ale 2006 se mi zdá jen slušná, přece jen trochu kratší. Dávám 6,5 bodu z deseti možných.
Pinotage 2007 Wine of Origin - Robertson Winery, JAR. Vysoký obsah alkoholu - 13,5 %. Láhev uzavřena 42 mm dlouhým korkem (plátek - drť - plátek). Barva tmavého rubínu, vysoká viskozita. Méně intenzivní, velmi zvláštní vůně, ze které vystupuje hlavně dřevo, dále švestky a trocha malin. Něco podobného lze najít i v chuti, která působí poněkud drsně. Není to ale tříslovinami, ty jsou celkem pěkně uhlazené. Je to v samotné chuti, která je těžká, tělo plné. Dochuť středně dlouhá. Dávám 7 bodů.

Viña Albali 2004 Reserva - Denominación de Origén Valdepeñas, Španělsko. Zelená láhev typu Bordo, uzavřená 45 mm dlouhým korkem. Obsah alkoholu 13 %. Bylo vyrobeno z odrůdy Tempranillo. Barva na pomezí rubínu a granátu, vysoká viskozita. Poměrně málo výrazná vůně, dřevo, višně, náznak vanilky. Chuť uhlazená, ovocná, kořenitá. Dochuť středně dlouhá. Vínu bych nic podstatného nemohl vytknout, nicméně působilo na mě poněkud fádně, příliš mě nezaujalo. Ještě 7 bodů.
Rulandské šedé 2006 pozdní sběr - Vinselekt Michlovský Rakvice. Vinařská obec Perná, viniční trať Věstoňsko. Bordo láhev z tmavozeleného skla, uzavřená 40 mm dlouhým korkem (plátek - drť - plátek). Zařazeno do Salonu vín české republiky 2008. Obsah alkoholu 13 %. Hezká slámová barva, vysoká viskozita. Středně intenzivní, velmi bohatá a lákavá vůně, med, sladké hrozny. Plné tělo. V ovocné, hodně kořenité chuti připomínající červené pomeranče byly příjemné kyselinky. Velmi pěkné víno, snad jen dochuť mohla být trochu delší. Moje dojmy hodně odpovídají popisu na etiketě (což se zase tak často nestává). Oceňuji 8 body.

Děvín 2007 pozdní sběr - Víno Rakvice. Vinařská obec Velké Pavlovice, viniční trať Nadzahrady. Reprezentativně vypadající láhev s vkusnou etiketou, která byla ale uzavřena plastovou zátkou. Zadní etiketa poskytuje hodně údajů, včetně dost podrobného popisu, co bychom měli očekávat ve vůni a chuti. Na rozdíl od předchozího vína jsem ale tentokrát musel konstatovat, že jsem z toho objevil spíše menšinu. Obsah alkoholu 12,5 %. Zlatavá barva, střední viskozita. Málo intenzivní, sladká a hodně kořenitá vůně s náznakem růže po jednom z rodičů odrůdy - Tramínu. Vůně dost rychle vyprchala. Tělo dosti plné, chuť ale méně výrazná, zato s hořčinkou. Dochuť kratší až střední. Čekal jsem rozhodně více, dávám 6 bodů.

Vranac - Cabernet Sauvignon 1995 Reserve, barrique - Negotino Winery, region Povardarie, Makedonie. Zelená láhev typu Bordo byla uzavřena dost obyčejnou korkovou zátkou, dlouhou 38 mm. Město Negotino leží v jižní části Makedonie poblíž řeky Vardar. Zajímavá kombinace kvalitní balkánské odrůdy Vranac a mezinárodně uznávaného Cabernetu Sauvignon. Víno zrálo dlouho v sudech z makedonského dubu - bylo nalahvováno až v roce 2002. Obsah alkoholu 12 %. Světlejší granátová barva, vysoká viskozita. Středně intenzivní kořenitá ovocná vůně, višně a jahody. Středně plné tělo, chuť mi trochu připomínala třešňovou bowli. Dochuť kratší až střední. Docela zajímavé, dobře pitelné víno, kterému jsem dal 7,5 bodu.
Tak tedy červená zahraniční mi vyšla celkově maličko lépe. Nepředstavovala sice nějakou špičku, ale všechna se dala docela příjemně pít. Bílá měla trochu větší rozptyl, nicméně ani tady jsem úplně nespokojený nebyl. No a co se týče Rulandského šedého, to bylo velmi pěkné.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy