Ze soutěžních přechutnávek

Trochu opožděně se ještě jednou vracím k soutěži Štika Fórum. Už jsem naznačoval, že jsem tam následně přechutnal různá zajímavá vína a říkal jsem si, že by nebylo špatné s nimi seznámit. Zjistil jsem ale, že moje poznámky z této závěrečné akce jsou z neznámých zcela jistě"objektivních" důvodů nějak útržkovité a můj rukopis ještě hůře čitelný než normálně (což by ale moji známí vyloučili, jako něco zcela nemožného). Tak alespoň v poněkud očesané podobě jen několik zajímavostí.

Neznámou odrůdou byl pro mě německý Acolon (Blauer Lemberger x Dornfelder), konkrétně jsem chutnal Acolon 2007 Qualitätswein Weingut Anselmann, Německo. Tmavší ale poněkud tenčí víno, u něhož celkem zřetelně vyhrávala vůně nad chutí. Dal bych 7,5 bodu.
Obecně dobrou pověst mají bzenecká Ega. Ochutnal jsem EGO No. 69 - Ryzlink vlašský 2007 pozdní sběr a EGO No. 59 - Rulandské šedé 2007 výběr z hroznů Moravské vinařské závody Bzenec. Zajímavé je, že na soutěži dostala obě stejně bodů (82,50). Mě více chutnalo 59, kde bych dal i více.

Zatím jen minimálně zkušeností mám se slovenskou odrůdou Devín (Tramín červený x Veltlínské červenobiele). Tady jsem se na ni trochu "podíval". Líbil se mi polosuchý Devín 2008 jakostní J&J Ostrožovič Velká Trňa, Slovensko s hezkou výraznou zelenkavou barvou a překrásnou sladkou vůní. Ocenil jsem 8 body.
Z Veltlínů mě zaujaly např. VZ 2008 výběr z hroznů Dušan Durdovanský Vinosady, Slovensko nebo VZ 2008 kabinet Vinařství U Kapličky Zaječí. Od stejného vinařství nebylo špatné ani kabinetní Sylvánské zelené 2008. Pěkný byl i polosuchý Sylván 2008 pozdní sběr Ing. Miroslav Volařík Mikulov.
Ze sladkých nebylo špatné Chardonnay 2005 výběr z cibéb Vinařství Kovacs Novosedly s intenzivní a čistou vůní. U mě 8,5 bodu.
Z červených mi chutnal například Alibernet 2008 výběr z hroznů Vinařství U Kapličky Zaječí. Velmi tmavé víno s vysokou viskozitou a příjemnou vůní, ale možná trochu méně plným tělem. Hodnotil jsem 8 body.
Je to jen takové letem světem, podrobnější charakteristiku vín jsem si bohužel nepoznamenal, navíc jsem se k přechutnávání dostal až druhý den, tudíž mi leccos zajímavého nejspíše uteklo.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy