Blogy o víně. Pro koho vlastně psát?

V poslední době jsem narazil na některých stránkách na úvahy o tom, kdo je vlastně u nás průměrným konzumentem vína a zda se vyplatí pro něho psát. Spíše z toho vyznělo, že je to mrhání časem a energií. Blog je záležitostí čistě soukromou a každý má právo psát o čem chce a jak chce, takže tyto názory respektuji. Mohu ale vyjádřit jistý nesouhlas.
Je jasné, že lépe se pije i popisuje nějaké supervíno, ale má to i své omezení. Když na nějaké kvalitní stránce narazím na recenzi luxusního vína třeba za 990,-, určitě si ji pozorně a se zájmem přečtu. Ale předem vím, že do tak drahého vína nepůjdu. Proto je pro mě vlastně zajímavější popis nějakého o něco lacinějšího vína, kde mohu koupi zvážit. Pak je tady ale jedna kategorie - marketová vína - o kterých někdo už z principu skoro vůbec nechce psát - a když už - tak je obvykle dost "zdrbne". Je ale dost lidí, kteří mají prostě hloub do kapsy a přitom víno rádi mají. Kvůli tomu, že nenakupují často a drahá vína, nemusí to ještě být ignoranti. Já tím vůbec nemyslím, že by autoři měli masově nakupovat vína za 59,90 a psát na ně recenze, jen aby uspokojili každého, včetně "průměrného konzumenta". Ono se ale i v tom marketu občas najdou docela slušná vína, zvlášť když člověk trochu ví, co se vzít dá a čemu se raději vyhnout. Při nákupu v akcích pak takové víno ani nemusí být tak drahé. Mám na mysli ceny kolem 120,- -150,-. Vypít takové víno a trochu o tom něco napsat by až tak velká oběť být nemusela. Asi by si to i dost lidí rádo přečetlo. Soudím podle toho, jaká vína třeba lidé hledají na mé stránce. A pokud uvedu příklad (pro někoho možná zvrhlý) z úplně opačného pólu, tak k nejvyhledávanějším vínům patří makedonské Kadarka - Vranac, které patří k těm nejlacinějším, o kterých jsem zatím psal. To je sice asi extrém, ale pokud si lidé hledají na internetu i tak levné víno, je vidět, že prostor pro popis vín, která cenově i kvalitou patří někam ke slušnému průměru, tady určitě je.
Jak už jsem uvedl, nechci se tím ani nikoho moc dotknout, je to prostě můj názor.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy