Galerie Rýnských ryzlinků. Postřehy

Již sedmý ročník Galerie Rýnských ryzlinků České republiky proběhl v srpnu 2008 v Bzenci. Nejprve 10. 8. soutěžní část a o týden později dvoudenní akce pro veřejnost. Ta se konala v zajímavém prostředí rozsáhleho sklepení pod zdejší Sokolovnou. Velkou zlatou medaili získal Znovín Znojmo za ročník 2006, slámové víno sladké a Sonberk Popice za ročník 2006 pozdní sběr suché. Vedle domácích ryzlinků zde byla i vína ze SRN, Rakouska, Francie, Slovenska, Itálie, Chorvatska a Řecka.
Ochutnat bylo možné téměř 400 vzorků. Jen pro zajímavost: vstupné bylo 200,- pro muže a 150,- pro partnerku. V ceně byla hezká sklenka od Bohemie a katalog. Bzenec je pro soutěž v této odrůdě určitě dobrým místem. Tu tady umí hodně vinařů, vždyť zde bylo zastoupeno více než 20 zdejších vinařství asi 60 vzorky. Ze známých místních vinařů jsem zde zahlédl třeba pana Bunžu. Atmosféru příjemně doplňovala cimbálovka, která našla nejen dost posluchačů, ale i dalších zpěváků z řad publika.
Vybírat bylo opravdu z čeho, vedle našich vín tu byly opravdu skvělé vzorky hlavně z Porýní a Alsaska. Ochutnával jsem po oba dny, celkově asi 2x 40. Vše jsem tedy určitě zvládnout nemohl. Uvedu několik těch, které mě zaujaly nejvíce. Je mezi nimi převaha vzorků zahraničních, což ale neznamená, že by naše vína byla horší. Jen jsem se první den zaměřil více na "cizince", protože jsem předpokládal, že tyto vzorky zmizí nejrychleji. Doufal jsem, že si druhý den zase vychutnám naše vína, ale trochu jsem se přepočítal. Ta zajímavější už byla pryč, včetně těch lepších bzeneckých. To bych asi považoval za jedinou slabinu jinak velmi hezké akce.
Na nějaký podrobnější rozbor vybraných vzorků jsem se v rumraji, který tam panoval, nezmohl, tak jen přibližné ohodnocení desetibodovou stupnicí.
Viticole D. 2004 Grand Cru, Colmar, Francie (ZM) 9,5 b.
Schloss Johannisberg 2006 jakostní, SRN (ZM) 9 b.
Buecher P. 2002 Grand Cru, Wettolshain, Francie (ZM) 9 b.
ZD Sedlec 2006 výběr z hroznů sladké, (ZM) 9 b.
Haas 2007 ledové víno, Unterretzbach, Rakousko, (SM) 9 b.
Sonberk 2006 výběr z hroznů, Popice (ZM) 8,5 b.
Baur F. 2005 Grand Cru, Turckheim, Francie (SM) 8,5 b.
Beck-Hartweg 2004 Grand Cru, Dambach, Francie (SM) 8,5 b.
Bründlmayer 2007 jakostní suché, Langenlois, Rakousko (SM) 8,5 b
Laurentiushof 2007 jakostní suché, Bremm, SRN (SM) 8,5 b.
Vinařství Skoupil P. 2007 kabinet polosuché, V. Bílovice (SM) 8,5 b.
Vinařství Kraus 2007 polosladké, Mělník, (ZM) 8,5 b.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy