Vína z Moravy, Vinselekt Michlovský aj.

Tentokrát je to hlavně o vínech z Vinselektu Michlovský, nějak se k tomu připletl jeden Kovacs na závěr.
MÜLLER THURGAU, kabinet, Vinselekt Michlovský Rakvice, 2006, 13,5% alkoholu. Milerka nepatří k mým favoritům a tuto jsem navíc koupil v nějaké akci dost levně, takže jsem od ní moc neočekával. Docela mě ale překvapila, a to příjemně. Barva světlince zlatavá, vůně ne moc jasná, květinově-ovocná, ale chuť velmi příjemná, osvěžující, ovocná. Viskozita a dochuť střední, toto víno bych (zvláště za tu cenu!) koupil klidně znovu. Dávám 7 bodů ( z max. 10).
FRANKOVKA, kabinet, nefiltrované víno, Vinselekt Michlovský Rakvice, 2000, 12,3% alkoholu. Nefiltrovaná vína se dostávají do lahve se všemi zdraví prospěšnými látkami, významný je zvýšený obsah resveratrolu, který je důležitý při ochraně kardiovaskulárního systému a působící i protinádorově. Pro konzumenta je ale podstatné, jak chutnají. Tohle má velmi, velmi tmavou barvu a vysokou viskozitu. Po otevření byla vůně skutečně mohutná, neobvyklá, něco ovoce, ale hlavně nějaké opálené dřevo. Tato silná vůně sice poměrně brzo vyprchala, ale i pak mi to vonělo dost příjemně. Chuť také nebyla špatná, i když na to, že už to není žádný mladík, vystupovaly třísloviny ještě dost výrazně. Pozoruhodné bylo i množství usazenin na dně.Tělo se mi ale zdálo překvapivě trochu tenčí, dochuť poměrně krátká. Přesto se jedná o určitě zajímavé víno, hodnotím 7,5 b.
LAUROT, biovíno, jakostní, Vinselekt Michlovský Rakvice, 2002, 12,9% alkoholu. Barva zajímavá, tmavý rubín se záblesky do fialova. Vůně nezralých švestek a brusinek, viskozita vysoká, ale tělo tenčí. 7.5 b.
SEMILLON, zemské víno, Vinselekt Michlovský Rakvice, 2005. Určitě rarita, tahle odrůda se u nás moc nepěstuje, z domácí produkce jsem ji pil poprvé. Barva světlejší, vůně příjemná, i když ne moc výrazná, nějaké ovoce, snad meruňky + angrešt. Chuť také nebyla špatná, ale v dochuti mě rušila trocha hořčinky. 6,5 b.
HIBERNAL, jakostní, polosladké,Vinselekt Michlovský Rakvice, 2005 13% alkoholu. Také ne moc běžná odrůda a pro mě úplná premiera. Musím říci, že nadmíru úspěšná, na "pouhé" jakostní víno až překvapivě dobré. Barva dost tmavá, ani si netroufám napsat, co připomíná, ale vůně velmi výrazná, příjemná, sladká, meruňky a broskve, chuť pikantní, kořeněná. Přirovnal bych to k povedenému Sauvignonu. Nakonec se z toho vyklubala jedna z doposud nejlepších "jakostek". Dávám 8,5 bodů.
ZWEIGELTREBE, jakostní, oak aged. Chateau Litomyšl, Vinselekt Michlovský Rakvice, 1999, 12,9 % alkoholu. Chateau Litomyšl je označení malých serii kolem 1 000 lahví, které získávají lahvovou zralost v klimaticky příznivých podmínkách sklepení litomyšlského zámku. Hezká sytá barva, příjemně uhlazené, vyšší viskozita. Dávám 8 bodů.
SAUVIGNON, výběr z hroznů, Chateau Litomyšl, Vinselekt Michlovský Rakvice, 2002, lahev 0,5 l. Krásná zlatá barva, výrazná sladká hroznová vůně, vysoká viskozita, dlouhá dochuť. Zaslouží 9 bodů.
Je vidět, že ve Vinselektu umějí dobře nejen tradiční odrůdy, ale s úspěchem zkoušejí i různé novinky. A to jsem v jejich nabídce viděl i jiná naše novošlechtění jako Arianu nebo Agni nebo francouzskou odrůdu Viognier. Určitě je ještě co zkoušet ochutnávat.
SVATOVAVŘINECKÉ, jakostní, rosé, řada Exclusive, Kovacs Novosedly, 2007. Hezká sytější barva, viskozita nízká, vůně ne moc příjemná, postupně se z toho uvolňuje něco jako červený rybíz a snad třešňová marmeláda. Chuť je o něco lepší, přesto mě nijak neoslnilo, 6 b.
Vinařství Kovacs Novosedly je dost vyhlášené svými rosé. Já jsem zatím koštoval jen dvě ( nevím, jestli naštěstí nebo naneštěstí ), ale zatím mě moc neoslovila. Ale může to být prostě tím, že růžová vína nijak zvlášť nemusím.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy