Znovín Znojmo na olomoucké Floře

Na podzimní Floře je víno vždy hodně důležitou součástí. Všude se dá koupit burčák, v rámci Dnů moravských vín je možné se blíže seznámit s některými vinařstvími a vedle toho ochutnat u stánků i vína jiných producentů. Orientačně jsem přechutnal několik vzorků u vinařství Fridrich z Vracova, Varmuža nebo Ampelos, kde měli skvělý Neronet.
Částečný přehled o produkci Znovínu Znojmo se dal získat na ochutnávce spojené s přednáškou Ing. K. Matuly. Poměrně velkou "mouchou" bylo asi 35 minut zpoždění začátku. To mi u tak známé firmy přišlo poněkud neprofesionální. Kdo to vydržel, byl ale odměněn dobrými víny a solidně připravenou prezentací, která přiměřeně skloubila odbornost s přístupností pro méně zasvěcené, takže mé počáteční rozladění se postupně rozptýlilo. Zajímavé bylo, že kromě hotových vín jsme mohli nejprve ochutnat jednotlivá stádia moštu - burčáku - velmi mladého vína - toho, co opravdovému vínu předchází. Vlastní ochutnávka začala velmi povedeným Veltlínským zeleným 2012 výběr z hroznů, které sice nepocházelo ze Znojemska, což možná není úplně ideální, nicméně víno to bylo povedené. Docela překvapivě to nakonec bylo pro mě i nejlepší víno celé ochutnávky (7,5 b.). Dále jsme ochutnali středně plné Chardonnay 2013 pozdní sběr, opět z Hustopečska, s tóny exotického ovoce a delší dochutí (7+ b.). Potom přišel hodně typický Sauvignon 2013 pozdní sběr z řady Lacerta viridis s intenzivní vůní černého bezu a chutí černého rybízu, nepatrnou hořčinkou a středně dlouhou dochutí (7 b.). Dost se mi také líbil Ryzlink rýnský 2013 VOC s lákavou intenzivní odrůdovou vůní a velmi jemnou chutí žlutého ovoce (-7,5 b.). Naopak jakostní Irsai Oliver 2012 mě zaujal asi nejméně. I když vůně byla podle očekávání velmi intenzivní a lákavá, přišlo mi méně plné a krátké (-6,5 b.) Kerner 2012 výběr z hroznů znamenal opět posun k hezčím vínům. Byl velmi svěží a šťavnatý (7+ b.). Cabernet Sauvignon 2013 pozdní sběr rosé měl až nezvykle intenzivní vůni sladkých jahod, sladkou ovocnou chuť a kratší až střední dochuť (6,5 b.). Jakostní Frankovka 2013 s intenzivní, ale hrubší vůní a chutí peckovin a hořké čokolády mi přišla též poměrně krátká (6,5 + b.). Závěr byl opět pěkný. Rulandské modré 2012 výběr z bobulí, které je vyráběno jako mešní víno pro augustiniánské opatství v Brně mělo granátovou barvu s nahnědlými menisky, vysokou viskozitu, intenzivní těžší vůni, v chuti bylo krásně uhlazené a mělo delší dochuť (-7,5 b.).

Nakonec jsem tedy byl spokojený a potvrdil jsem si můj názor na obecně solidní úroveň tohoto vinařství, které má pro spotřebitele navíc výhody v tom, že je prakticky všude běžně dostupné a zároveň si i při velké produkci udržuje dobrou kvalitu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy