Petit Verdot, Alibernet a další dobrůtky

Když jsem bilancoval březnové koštování, končil jsem tím, že v dubnu musím otevřít něco lepšího. Docela se to povedlo.Zde je stručné hodnocení vín.
ALIBERNET 2004, kabinet, Vinum de Bozin, Vitis Pezinok, Slovensko, 11.5% alkoholu. Alibernet jsem zatím moc neznal, odrůda vznikla křížením Alicante Bouschet a Cabernet Sauvignon na Ukrajině. Zajímavě vyhlížející lahev i etiketa(nesehnal jsem vyobrazení Alibernetu, tak přináším alespoň podobně vypadající Frankovku). Barva velmi tmavá , granátová, je to barvířka, takže jazyk máte po ní jako po borůvkách. Vůně výrazná, příjemná, borůvky, smetana, čokoláda, trocha černého rybízu. Viskozita vysoká, dochuť delší, třísloviny trochu výraznější, ale příjemné. Plné, sympatické víno, dávám 8 bodů ( z 10 možných).
Dornfelder 2005, PS, Chateau Valtice, Vinné sklepy Valtice, 11%. Dornfelder patří u nás zatím ještě k vzácnějším odrůdám, ale u mě už se stačil zařadit mezi oblíbené.Byl vyšlechtěn v Německu a má docela složitý původ: Helfensteiner(Burgundské červené rané+Trolínské)+ Heroldrebe(Modrý Portugal+Frankovka). Tmavě granátová barva- jazyk vypadá podobně jako po Alibernetu. Vůně výrazná, ale obtížně zařaditelná, nějaké tmavé ovoce, také pečivo, snad perník. Viskozita i dochuť střední, mohlo by být plnější. Dávám 7,5 bodu.
Svatovavřinecké 2001, kabinet, Agrolip Lipov, 11,5%. Barva rubín-granát. Lehká višňová vůně, nižší viskozita, v chuti černý rybíz, dochuť kratší. Lehké, celkem příjemné, stále ještě svěží víno, ale asi se mohlo vypít dříve. Hodnotím 6,5 b.
MODRÝ PORTUGAL 2006, výběr z bobulí, Ampelos,šlechtitelská stanice vinařská Znojmo, 15% alkoholu. Vítěz Štika forum. Barva fialová, viskozita střední, dochuť delší. Vůně těžká, ale nejasná, v chuti nějak až moc sladké, působilo na mě trochu mdle, málo pikantní. Přesto velmi slušné víno, dávám 7 bodů.
PETIT VERDOT rosé 2005, Australian Bush, 12,5% alkoholu. Petit Verdot patří ke klasickým odrůdám z Bordeaux, v menším množství se přidává do slavných vín jako je Chateau Latour nebo Chateau Margaux. Dává tmavá, kořeněná vína , bohatá na tanin. Růžáky vlastně moc rád nemám, připadají mi nějak prázdné, jako by spojovaly spíše to horší z bílých a červených. Tohle víno jsem koupil hlavně kvůli u nás ne úplně běžné odrůdě a taky pro dost neobvyklou barvu. Něco mezi hodně zralými malinami a rubínem. Vlastně mi to ani moc růžová vína nepřipomínalo. Vůně velmi výrazná, sladká, těžká, asi růže. Vysoká viskozita, delší dochuť, plné, velmi příjemné víno, které mě docela oslovilo. Navíc velmi příznivý poměr mezi kvalitou a cenou. Zasloužených 8 bodů.
RYZLINK VLAŠSKÝ 2006, PS, Herbarium Moravicum, Moravské vinařské závody Bzenec, 12,5%. S touhle řadou jsem zatím neměl úplně nejlepší zkušenosti, zajímavá lahev, obsah většinou ne už tak interesantní, ale tentokrát jsem byl spokojený. Hezká zlatavá barva, silná sladká hroznová vůně, vyšší viskozita, plná chuť, delší dochuť jen s mírnou hořčinkou. Dávám také 8 bodů.
RYZLINK RÝNSKÝ 2005, PS, Special Moravian Selection, Vinselekt Michlovský Rakvice, 12,5%. Tahle řada je určena do marketů, místo korku je použit plast, víno není špatné, ale ani nenadchne. Barva světle zlatavá, vůně příjemná, ale slabá, snad lípa. Viskozita střední, v chuti trocha perlení, v dochuti mírně nahořklé. Hodnotím 6,5 b.
CABERNET SAUVIGNON - MERLOT 2005, Iguado, Mexiko, oblast Parras (nejstarší vinařská oblast v Americe), 12,5%. Barva granátová se záblesky do hněda. Vůně slabá, nevýrazná, příjemná, ale těžko určitelná, tmavé ovoce, trocha čokolády. Chuť ale o dost lepší, víno je sametové, harmonické s příjemnými taniny, viskozita vyšší, dochuť střední, zajímavá etiketa s ještěrkou. Dávám 7,5 bodu.
Všechna vína tedy tentokrát dopadla solidně, od mírného nadprůměru po velmi dobrá.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Setkání u vína s profesorem Šamánkem

Teleskové. Kurikanové

Chorvát, Elbling, Veritas a další méně obvyklé odrůdy